H Ηοnda παρουσιάζει επίσημα στην έκθεση της Γενεύης τη νέα γενιά του Civic Type R. Το μοντέλο αποκτά ακόμη πιο αγωνιστική σχεδίαση και η ιπποδύναμή του φτάνει πλέον στους 320 ίππους.

Επιτέλους, η κορυφαία έκδοση του μικρομεσαίου ιαπωνικού μοντέλου αποκαλύπτεται πλήρως. Οι απανταχού φίλοι της Honda έχουν κάθε λόγο να πανηγυρίζουν με το νέο Civic Type R που μας έρχεται ισχυρότερο και πιο «πολεμικό» ποτέ. Όπως μπορούμε να δούμε και από τις σχετικές φωτογραφίες, στο εμπρόσθιο μέρος έχουμε έναν πιο επιθετικό προφυλακτήρα, με carbon σπόιλερ, διαφορετική γρίλια για τη μάσκα, αλλά και ένα νέο καπό με εισαγωγή για τον αέρα στο πάνω μέρος. Πίσω, φαίνεται να διατηρούνται-όπως και στο πρωτότυπο- οι τρεις κεντρικές απολήξεις της εξάτμισης. Υπάρχει επίσης carbon διαχύτης, μια μεγάλη αεροτομή, αλλά και ειδικά αεροδυναμικά ένθετα στην οροφή.

Στο εσωτερικό, το οποίο έχει τη βάση στην απλή έκδοση της νέας γενιάς του μοντέλου, η Honda έχει προχωρήσει στις ανάλογες παρεμβάσεις προκειμένου η καμπίνα να είναι συμβατή με τον πολεμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Έτσι,  ξεχωρίζουν τα μπάκετ καθίσματα της Recaro, το σπορ τιμόνι, οι κόκκινες ραφές στο ταμπλό, ορισμένες επενδύσεις από ανθρακόνημα, ο μικρός σε ύψος επιλογέας ταχυτήτων και άλλα. Οι Ιάπωνες έχουν τοποθετήσει έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και τον διακόπτη για τα προγράμματα οδήγησης (μεταξύ των οποίων και το R+) να βρίσκεται κοντά στις ταχύτητες. Επίσης, όπως μπορούμε να διακρίνουμε από την εικόνα, το hot μοντέλο της Honda –δυστυχώς- απέκτησε ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Όσον αφορά το μηχανικό σύνολο του μοντέλου, ο 2λιτρος VTEC TURBO της προηγούμενης γενιάς έχει βελτιστοποιηθεί και αποδίδει τώρα 320 PS με μέγιστη ροπή 400 Nm. Η απόκριση του γκαζιού και οι ρεπρίζ έχουν βελτιωθεί χάρη στις βελτιστοποιημένη χαρτογράφηση του κινητήρα, σύμφωνα με την εταιρεία. Όσον αφορά τις υπόλοιπες τεχνικές λεπτομέρειες, το νέο Type R βασίζεται στο ελαφρύτερο, πιο άκαμπτο αμάξωμα του νέου Civic hatchback, με την προσθήκη συγκολλήσεων σε βασικές περιοχές.

Συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, η στρεπτική ακαμψία έχει βελτιωθεί περαιτέρω κατά 38%. Επίσης, η εμπρός ανάρτηση με γόνατα Macpherson του στάνταρ hatchback έχει τώρα νέα γεωμετρία που ελαχιστοποιεί τις αντιδράσεις στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση και μεγιστοποιεί τη σπορ συμπεριφορά. Πίσω, το νέο ανεξάρτητο σύστημα πολλαπλών συνδέσμων του στάνταρ μοντέλου έχει βελτιωθεί με τη χρήση βραχιόνων υψηλής ακαμψίας.

Η παραγωγή του νέου Civic Type R αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2017 στη μονάδα Honda of the UK Manufacturing (HUM) στο Swindon – τον παγκόσμιο κόμβο παραγωγής για τη 10η γενιά του Civic hatchback.  Το Type R θα εξάγεται στην Ευρώπη και σε άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ. Θα είναι η πρώτη φορά που θα κυκλοφορήσει επίσημα ένα Type R με σήμα της Honda στη Β. Αμερική