Ξεκίνημα με το προφανές: σε μία χώρα, οι πολίτες της οποίας ξεροσταλιάζουν σε ουρές ΑΤΜ από το πρωί για την ανάληψη κοινωνικού επιδόματος, είναι κομμάτι Ουτοπίας να συζητάμε για αυτοκίνητα αξίας άνω του δεκαχίλιαρου (και πολλά λέω).

Από την άλλη, το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και για την ειδησεογραφία του χώρου, που καθημερινά κατακλύζεται από hypercars των 1.000+ ίππων. Μολαταύτα, γουστάρουμε να βλέπουμε/ακούμε/γράφουμε/διαβάζουμε για υπερ-κατασκευές που κάνουν το 0-300 χλμ/ώρα σε 5 nanoseconds. Por que; Γιατί αφενός τα όνειρα είναι -προς το παρόν- δωρεάν, αφετέρου η ελπίδα τιμή δεν έχει και τιμή σε όποιον την έχει. Άσχετα αν η μπάλα έχει σταλεί προ πολλού στη στρατόσφαιρα, από άποψης ιπποδυνάμεων.

Πίσω στην Γη, υπάρχουν αυτοκίνητα με σεβαστό – ουχί απαγορευτικό, όμως- αντίτιμο, τα οποία καλύπτουν το 99,9% της ανάγκης για ταχύτητα (αίσχος μεταφρασμένο). Ένας συν-γκαζοφίλ μας αποφάσισε πρόσφατα να την ικανοποιήσει, αγοράζοντας ένα VW Golf R. Αρχική τιμή στα 45.750 για το DSG και 310 ίπποι. Καθόλου, μα καθόλου, άσχημα. Μόνο που ο φίλτατος αποφάσισε να “ξηλώσει” τον κατάλογο των extra κι έφτασε στις 57.000. Καλορίζικο, καλοτάξιδο και “καλόσκιστο”, αλλά 60 χιλιάρικα για Golf είναι overkill.

Θα μπορούσε να τα έχει πάει καλύτερα. Και υπάρχουν 10 πειστήρια που το υποστηρίζουν.

 

Alfa Romeo Giulia Veloce – €53.250

2,0-λιτρο, υπερτροφοδοτούμενο, τετρακίνητο σεντάν 280 ίππων. Μέχρι πρόσφατα, η παραπάνω περιγραφή “έσταζε” ιαπωνική κουλτούρα. Με το Evo να έχει “χαιρετήσει” προ πολλού και τη Subaru να μαγειρεύει κόλλυβα για το Impreza STi, η Alfa Romeo έρχεται ως από μηχανής θεά να διατηρήσει τη φλόγα ζωντανή.

Μισή τιμή, πιο αποτελεσματική σε ελληνικούς δρόμους και πολύ πιο μετρημένη σε σχέση με την ματαιότητα της “πελατώνω – δεν πελατώνω την Μ3” Quadrifoglio, η Giulia Veloce είναι ό,τι καλύτερο προσφέρει όχι μόνο η Alfa, αλλά και ολόκληρη η Ιταλία για τον πραγματικό κόσμο (key phrase: ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ κόσμος). Ξεφεύγει λίγο από το budget, αλλά άμα διαθέτεις €50.000 δεν θα σε σκιάξουν 3 χιλιάδες “καπέλο”.

 

Αudi S3 Sedan – €46.250

Το αντίπαλο δέος της Giulia. Με λίγη φαντασία, η σύγχρονη μετενσάρκωση της αέναης ιαπωνικής έχθρας μεταξύ Evo – STi.

Πιο δυνατό (310 άτια), γρήγορο (έστω για δυο τρίχες, 4,7 αντί 4,9″ για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα) και πιο οικονομικό από την Ιταλίδα, το S3 Sedan συνδυάζει την στυγνή αποτελεσματικότητα του S3 με ένα σαφώς πιο γουστόζικο κοστούμι.


BMW 230i – €47.850

Δεν εκτελεί στα φανάρια (δείγμα της παράνοιας με τα άλογα, τα 5,3″ για το 0-100 χλμ/ώρα να θεωρούνται απλά καλά), όμως όταν 252 ίπποι φτάνουν στον πίσω άξονα και χαλιναγωγούνται μέσω ηλεκτρονικού μπλοκέ λίγο σε απασχολεί. Αν η Μ2 θεωρείται η πιο επιτυχημένη γκραβούρα στην χαρακτική της Βαυαρίας, η 230i είναι η πλέον ταιριαστή πινελιά στο πιο “μανιτζέβελο” σύνολο που έχει να παρουσιάσει η BMW: σωστό μέγεθος, μπόλικη δύναμη και ολιστικό set-up, με έμφαση στο “γύρνα”. Tι άλλο να ζητήσεις (άλογα, ξέρω);

 

Ford Focus RS / Mustang Ecoboost – €50.205 / €47.433

To Focus είναι “σεσημασμένο” εδώ και αρκετό καιρό. Λίγο τα 350 άλογα, περισσότερο το Drift Mode, τελευταία τα ραγισμένα μπλοκ του κινητήρα, το RS μένει στην επικαιρότητα και αποτελεί must αναφορά σε αφιερώματα για αυτοκίνητα με 300+ ίππους, τετρακίνητα, κοντά στις 50.000, συνδυασμό τους κλπ.

Η Mustang, από την άλλη, ζει στην σκιά τόσο της βέρας αμερικανικής μεγάλης αδερφής (5.0 GT), όσο και του “ραλίστικου” Focus. Ίδιο μοτέρ με το RS, ελαφρώς de-tuned και με πολύ λιγότερα προβλήματα, το EcoBoost pony car παρουσιάζεται πιο άμεσο από την V8 (άλλο 5 λίτρα πάνω από τον εμπρός άξονα, άλλο 2,3), ντριφτάρει πιο πειστικά από την ελαφρώς πλασματική εμπειρία του Drift Mode και αποτελεί πιο συμφέρουσα επιλογή και από τα 2. Προσωπική επιλογή από την ομήγυρη της λίστας.

Ηonda Civic Type R – €49.740

To προηγούμενο “Τάπερ” έφτασε να κοστίζει κοντά στις 70 χιλιάδες ευρώ. Με το σημερινό, η εισαγωγική βρήκε τα πατήματά της και το κοστολογεί σαφώς πιο ανθρώπινα, παραμένοντας κάτω από το ψυχολογικό όριο των €50.000.

Η πρώτη ανάγνωση δείχνει πως είναι πολλά τα λεφτά για ένα Civic. Η δεύτερη και πιο προσεκτική, προσφέρει τον μπροστοκίνητο “βασιλιά” του Nurburgring και έναν από τους αυστηρότερους “δικαστές” γενικά, στην τιμή μιας Mercedes C180 Cabrio. Fair trade.

 

Opel Insignia GSi – €44.350


Η λιγότερο κοστοβόρα επιλογή, μετά το Seat Leon Cupra ST. Παρόμοιος -οικογενειακός- προορισμός, αρκετά πιο premium και upper class διαδρομή, το Insignia GSi τα κάνει όλα και αναλογικά συμφέρει. 260 ίπποι, τετρακίνηση με torque vectoring, 8ταχυτο αυτόματο κιβώτιο και 20αρες ζάντες. Με λίγα λόγια, “πάει”-στρίβει-δείχνει και “μετράει”. Για τους αμετανόητους οικογενειάρχες, υπάρχει και station wagon έκδοση.


Seat Leon Cupra ST – €32.295

Mιλώντας για sw και ολιγοδάπανες προτάσεις, το Leon Cupra ST παίζει μόνο του. Επίπεδο value for money στο Θεό, 300 άλογα ΚΑΙ τετρακίνηση ανάγουν το μικρομεσαίο Seat στην κορυφαία επιλογή οικογενειακού επιδόσεων της αγοράς. Bonus οι πορτοκαλί ζάντες (χρεώνονται παραπάνω, αλλά τόσα χρήματα κάβα μένουν. Μην τσιγγουνευτείς).


Renault Megane RS – €42.000 (εκτιμώμενη)

Εδώ και 2 χρόνια περιμένουμε το ντέρμπι με το Civic Type R για τον τίτλο του ταχύτερου FWD. Τώρα τα στοιχήματα αποκτούν υπόσταση, καθώς το νέο RS είναι εδώ. Όχι στην Ελλάδα, δηλαδή, αλλά η επίσημη παρουσίαση έχει ερεθίσει την αγωνία μας.

Mε φορολογικό πλεονέκτημα έναντι του Ιάπωνα αντιπάλου (1,8 vs 2 λίτρα), αλλά και 40 ίππους handicap (280 vs 320) το Megane ποντάρει στη ρέντα που διαχρονικά επιδεικνύουν οι Γάλλοι στο στήσιμο, συνεπικουρούμενη από τετραδιεύθυνση. Τα λιγότερα κυβικά αναμένεται να αποτυπωθούν και στην τελική τιμή, η οποία αναμένεται αρκετά χαμηλότερη του Type R.

 

VW Arteon 2.0 BiTDI 240 PS DSG7 4Motion R-Line – €55.850


Κλείσιμο με το πιο ακριβό, αλλά και το πιο elegant μοντέλο του άρθρου. Φεύγει αρκετά πάνω από το προκαθορισμένο budget, αλλά παραμένει χαμηλότερα από τις €57.000 που δαπανήθηκαν για το Golf R που συζητήσαμε στην εισαγωγή, οπότε προκρίνεται -έστω, μέσω “παραθύρου”.

Από πλευράς αριθμών, το Arteon ωχριά ελαφρώς στην σύγκριση με το R: 240 αντί 310 ίππων, 6,5 αντί 5,1″ για το “κατοστάρι”, 1.600 αντί 1.450 κιλών. Φαινομενικά, η λιμουζίνα της VW δεν έχει πολλές ελπίδες κόντρα στο hot-hatch. Τα 51 κιλά του διτούρμπινου TDI, ωστόσο, και τα ξεχειλωμένα μετατρόχια, καθιστούν το Arteon σεβάσμια δύναμη στο βουνό (αρκεί να υπάρχει λίγη “άπλα” στο οδόστρωμα) και κυρίαρχη στον αυτοκινητόδρομο.

Ανεπανάληπτο bonus η συγκλονιστική εμφάνιση και η αυτονομία των 800 + χιλιομέτρων που εξασφαλίζει ο state of the art πετρελαιοκινητήρας.